2012. október 5., péntek

Valós ajándék a Facebookkal


A Facebook árfolyama a szeptember elejei mélypont óta lassan, de mászik felfele. Hogy ez a tendencia tovább javuljon, minden módszert be kell vetni. Egyik ilyen eszköz az először Amerikában bevezetendő ajándékküldő szolgáltatás.

Születésnap, évforduló, mi legyen az ajándék és hol szerezzem be? A válasz pár hónapon belül az Egyesült Államokban a Facebook új alkalmazása, a Gift lehet. Itt már nem virtuális tortáról vagy zenélő képeslapról van szó, hanem az ünnepelt ajtaja előtt a futár kezéből átvehető, fizikailag jelen lévő ajándékról.

Eszköz a kilábaláshoz  


Mióta a Facebook belépett a tőzsdére és szeptember elején történelmi mélyponton kellett magát átvészelnie, azóta minden eszközzel azon van, hogy az e-kereskedelemben kivegye a részét. Ezért indítja el Gift (Ajándék) nevű szolgáltatását, hogy bevételt szerezzen az egymásnak küldött meglepetésekből is. Bár ez a módszer nem új, hiszen az Ebay és az Amazon már hasonló szolgáltatásokkal régóta foglalkozik, eredményesen. Több mint 100 bolt csatlakozott a Gifthez, köztük a Starbucks is ajándékkuponjával, és a választék csak növekedhet, ha a szolgáltatás a kívánt eredményeket hozza. Ezzel megkönnyíthetik a felhasználók számára a vásárlást és a cégek számára is kitűnő reklám lehet. Az emberek többsége a Facebookon követi, hogy ki mikor tartja a születésnapját, így egy pár kattintással kényelmesen otthonról elérhetik, hogy a címzett megkapja a kívánt meglepetést.

Vége a hagyományos ajándékozásnak


Nem nehéz a szolgáltatás használata: talán a legbonyolultabb feladat az ajándék kiválasztása miután megbizonyosodtunk arról, hogy tényleg most van a barátunk névnapja. Pár üdvözlő szót lehet írni az ajándék mellé, amiről azonban a címzett azonnal értesítést kap, így felvetődik a kérdés: milyen meglepetés az ilyen? Módosíthatja a meglepett az ajándékot a saját ízlése vagy mérete alapján, és végül a kedves ajándékozó helyett az ismeretlen futár adhatja oda. Persze itt nem az érzelmi szempontok dominálnak, hanem a kényelem és a pénz.

Egyéb újdonságok 


Ez az ajándékküldő szolgáltatás csak egy az oldal reformjai közül. Megemlítendő még a fizetős posztok terve is, ami úgy működik, hogy bizonyos összeg fejében a hirdetés előreugrik és még inkább láthatóvá válik az üzenőfalon. Emellett a Facebooknak összpontosítania kell a mobilfelületre is, hiszen a zuhanórepülés fő okaként a mobiltelefonok nehézkes és hirdetés nélküli állapota lett megnevezve. Olyannyira fontos ez, hogy bizonyos statisztikák 13%-kal kevesebb számítógépről csatlakozóról beszélnek, viszont a mobiltelefonok használóinak száma 3%-os növekedést mutat. Ugyan kevesebb Facebookon eltöltött időről számolnak be, de mégis, a mai napon (október. 5.) Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a felhasználók száma elérte az egy milliárdot.

Fő forrás: index.hu/tech 2012.09.28 Ajándékküldő szolgáltatást indít a Facebook

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése